onsdag 21 november 2007

Födelsedag

Idag fyller kära far år. 50 år blir gubben. Han får ledigt från jobbet, fullt betalt. Fick presentkort för 2000 kr (lite snålt eller hur) och gänget på avdelningen hade samlat ihop 850 kr. Pappa har snälla arbetskompisar. Han har fått en jättebukett med blommor också.
Fader ska fira sin dag med att åka iväg med mor och fika och sen kommer gamla barndomskompisar och käkar middag. Här slår vi på stort ser du, haha. Presenter från överiga familjen kommer han få ikväll. Jag hoppas han gillar min och mina bröders present. Inte var den helt billig.

Ja, i morrn är det min tur. 22 den här gången. Halvvägs till 44. Och 43 år kvar till pensionen. Vad tiden går långsamt =).

4 kommentarer:

Anonym sa...

22 bast då har ju livet precis börjat :) det sägs ju att den bästa tiden i livet är mellan 15-25 och det stämmer nog tror ja!

Johanna sa...

Haha än så länge kan jag nog inte tycka att det varit min bästa tid i alla fall. Snarare tyckte jag att livet lekte som bäst 12-16 =)!

Men vem vet, det kanske får sig ett uppsving nu!!

Anonym sa...

Med ålder kommer ansvar,visst är det bra men när man var 15-18 kände man inte direkt något större ansvar utan livet lekte på ett annat sätt,man var problemfri :)
inga tider och passa inget jobb, ja vill vara 15 igen!

Johanna sa...

haha, ja det hade varit en dröm =). Fast vara 15 hela livet hade nog inte varit så kul i längden...

Mej jag hade varit glad om jag hade kunnat ha kvar vissa detaljer fårn den åldern. Som inga tider att passa och nget jobba ;-)!