fredag 27 april 2007

Sol sol sol

Nu är det sol och fint.
Det är varmt och härligt ute. Då är man ganska korkad när man sitter inne och skriver på datorn egentligen.
Men, men, det ska göras det också.
I går var det friskvård a´la medeltiden som gällde.
Skar upp mig lite fint i fingrarna när jag utkämpade kriget med rosenbuskarna. Jord och tulpaner färgades vackert röda och jag halkade och slant med sekatören.
Här går man inte inte och lipar inte. Man känner sig aldrig så levande som när man är lite blodig och skitig. Ahh, det ljuva livet.

Nu ska jag tillbringa de nästkommande dagarna isolerad och i fullständig tystnad från omvärlden.
Läckbergs nya bok kom i dag och det kliar i händerna att få börja läsa. Ända sedan jag hörde fröken (fru?)Läckberg tala om den här boken förra året har jag gått och längtat. Nu är dagen kommen.
Tyskungen heter den här boken. Jag har så stora förväntningar att jag snart kommer börja tillbe Läckberg och hennes böcker...
Får nog ta och sansa mig lite.



Inga kommentarer: