lördag 12 maj 2007

ESC och annat.

Goddag.

Idag är det lördag. Igår var det fredag. Då ägnade jag hela dagen åt att städa och göra i ordning min broders rum. Släpade in lite möbler själv och sedan när bror kom hem så fick han vackert vara med och rensa upp i röran.
Efter mycket om och men så blev det en hel sopsäck full men en jäkla massa prylar som skulle till tippen. Lustigt att tänka att många av prylarna har bara legat och skräpat i flera år. Utan att han har använt dem. Och ändå har han aldrig, ALDRIG velat slänga dem. Nåde den som utmada ödet att slänga en gammal visselpipa från Kalle Anka -97. Eller 14 stycken 3-centimeterspennor. Död åt den som skulle få för sig att flytta på hans loka-kapsyssamling i en glasburk, eller vara få för sig att ändra lutningen på en meterhög stapel med tv-spel (så att den skulle stå rakt istället för som tornet i Pisa).
Men nu har han ändrat sig. Visserligen behöll han saker som jag kan tycka vara helt onödigt (gamla tv-spelstidingear från -03, trasiga hörlurar för "de kanske går att laga" m.m.), men det är hans val. Jag är bara glad åt att han äntligen har slängt ut den gamla bakteriehärden till matta och frivilligt dammade av alla sladdar bakom tv:n. Framsteg!

Idag blir det ESC för hela slanten. Heja The Ark! Här ska dte ätas fruktsallad och glass. Mumma.
Vad tror jag om The Arks chanser? Jag lärt mig genom åren att inte gissa. Vad man än tror så brukar det alltid bli tvärtom.
Jag trodde att Stenmarck skulle klara sig bra och se hur dte gick med det.
Den tråkigaste ESC var absolut förra året när Carola var med. Visst hon hade kanske en bra låt, men å andra sidan så visset man ju redan att hon skulle komma på en hög placering. Hobbyfrälsaren Carola hade ju seglt omkring och plcerat händerna på folks huvuden. Bländat alla med sina avslipade, gnistrande porslinständer och kunde säkra en hög placering. Trist!
Vad talar för The Arks fördelar i tävlingen då? De är knasiga och knäppa och trivs med det. De kan se galna ut och se ut som om aldrig gjort nått annat. Låten sätter sig på hjärnan och Ola har fint hår!
Jag gillar inte The Arks musikstil annars, men jag gillar Ola Salo. Han är helskön att lyssna på när han pratar.
I vilket fall så kommer jag hålla min tummar för The Ark. Om 13 timmar vet vi vilket land som vunnit.

Inga kommentarer: