måndag 10 maj 2010

Ett stycke bågnande värld

Ja, min värld bågnar just nu. Varför undrar ni? Jo det ska jag tala om.
Jag upptäckte i morse att mina glasögon var skeva. När den ena skalpen nuddade bordet så stod den andra takt ut i luften. Så kan jag inte ha det, tänkte jag och skulle bocka till glasögonen så skalmarna blev raka.
Tyvärr räknade jag inte med mina superkrafter, för när jag bockade så sprack plötsligt glasögat. Vara en liten flisa, men den lilla flisan gjorde att hela ramen blev instabil. På jakt efter superlim utan resultat, hittade plastic padding.
Jovisst, det är väl bara att prova, så med försktigt handlag fick jag flisan på plats igen. Undrar hur lång tid plastic padding tar på sig att torka?

Nåväl, glasögonlös kan jag inte vara. Jag är nämligen vansinnigt närsynt och skulle slå mig gul och blå om jag försökta gå utan mina glasögon. Jag fick rotat fram min stenåldersbrillor, och det är därför hela världen bågnar.
Formen på de här glasen och bågarna är skarpare än de som gick sönder. När jag tittar ned i backen så ser det ut som om jag går uppför...
Ganska jobbigt.

Synd om mig!

Inga kommentarer: