lördag 5 mars 2011

Det är vååår!

Eller jag, Inte riktigt än, men det börjar.
Jag kan känna hur vårvindarna ligger på lur och bara väntar på att få svepa in över markerna och fylla luften med friskt syre och milda dofter.
Som jag älskar våren!
Finns ingen annan årstid som är högre uppskattad av mig. Vår. Ge mig VÅR!
Man hör bara på namnet hur underbar den är. Lyssna på det. Vår!
Vår innebär nystart. Innebär hopp, innebär lust, innebär kärlek, innebär frodighet, innebär sötma, innebär värme, innebär lycka, innebär ALLT som är värdefullt för alla sinnen.
Våren är ren och skär glädje! För mig i varje fall.

Jag ska snart börja plantera och klippa i trädgården. Väcka den efter vintervilan.
Jag kan nästan känna doften av dagg och våt jord nu när jag tänker på det.

Åh, jag kan knappt vänta.

Lyrisk!

Inga kommentarer: