måndag 16 april 2012

Borta?

Ja här dröjer det mellan uppdateringarna.

Jag letar efter arbetsbyxor för tillfället. Jag måste ha ett par bekväma byxor ute i trädgården. Det blev plågsamt kvart för mig efter mitt murbygge i början på april. Har fortfarande skavmärken på magen och höfterna av de gamla jeansen jag hade på mig då. Så kan jag inte ha det, så nya brallor måste inhandlar.
Att vara modell petite är dock inte det mest praktiska när man letar arbetskläder. De flesta kläderna riktar sig till män och har således herrstorlekar. Jag har provat den minsta herrstorleken som inte vara hade en halvmeter grenlängd (ok liten överdrift kanske) utan även var så liten i midjan att den knappt gick att få knäppt om jag inte drog upp dem över naveln. Och så högt vill jag inte ha mina byxor!

Jag måste få fatt i ett par byxor med ganska låg midja och det är inte det lättaste. Fick tips om att Manufakturen i Älvängen ska ha arbetskläder, så det får bli en tripp dit vid tillfälle.

Stay tuned för spännande uppdatering på byxfronten!

Inga kommentarer: