torsdag 5 april 2012

KLAAAAR!

Jag var ute i trädgården i ca 10 timmar igår och gjorde klart. Fyllde upp nya rabatten. Skrapade bort äggrabatten och jämnade till. Fick köpt mer jord eftersom det vi hade inte räckte. 500 liter jord extra gick åt för att fylla upp rabatten. Jag hoppas sannerligen att det räcker, för det är ett helsicke att höja jordnivån när man väl planterat. Sen var det dags att plantera ner alla gamla växter från ägget och jordgubbslandet.
Eftersom jag trampat runt i jordgubbslandet ganska brutalt under bygget så var så gott som varenda planta helt nermejad. Vissa plantor hade bara ett yttepytte litet blad i toppen. Men känner jag mina jordgubbsplantor rätt så överlever de ett atomkrig och borde klara mitt trampande. De brukar växa som ogräs.
Vi får se senare i sommar.

Det är helt annorlunda att vara ute i trädgården nu. Äppelträdet ser helt annorlunda ut på nått sätt. Och bara det att vi numera kan gå runt det utan att behöva huka sig är lite smått hisnande!

Pappa var ute och hjälpte till på kvällen. Krattade, räfsade i ordning, vattnade och till sist slängde på gräsfrö, och nu kan trädgården pusta ut efter min invasion. Det är beträdningsförbud på gräsmattan. Ett par veckors vila för gräset och återhämtning för växterna. Jag hoppas att alla växter klarat sig och blommar fint och friskt.

TRÄDGÅÅÅÅÅRD!


Inga kommentarer: