tisdag 8 juli 2008

Barn igen

Jag var inne på aftonbadet och läste den här artikeln:
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2856824.ab

Kan inte säga annat att jag beundrar föräldrarna. Jag tror inte att man blir varken sämre eller bättre mamma för att man föder tidigt. Jag tycker att det är jättebra att de har beslutat sig för att bilda familj i unga år. När de sen är 40 år gamla är barnen stora nog att de kanske har flyttat hemifrån och eventuellt skaffat egna familjer. Och vid 40 är man fortfarande vital nog att vara med barnbarnen utan problem (oftast).
Jag tycker att det är jättebra att det finns människor som betsämt sig för att skaffa barnen när de är unga. Mina föräldrar har många gånger sagt att de önskade att de började med "barnavlandet" tidigare =).
En kompis till mig väntar sitt femte barn i november och hon själv blir 24 i år. Jag beundrar henne enormt.
Det som är tråkigt när unga människor skaffar barn är att de (ibland) inte blir tagna på allvar. Folk som sätter sig över och "lillar" föräldrarna för att de tror att det inte vet bättre. Det är vettlöst. Det finns ingen anledning till att unga föräldrar skulle vara sämre än äldre föräldrar.

OBS. Jag menast absolut inte att jag tycker det är fel att skaffa barn när man är 30-40. Menar endast att jag tycker det INTE är fel när man väljer att göra det i 20-årsåldern och yngre. Basta=).

Inga kommentarer: