tisdag 1 juli 2008

Juli

Nu är det redan Juli.
Den här månaden förväntar jag mig att jag får svar från GU som säger att jag kommer in på litteraturvetenskapen. Hoppas, hoppas, hoppas! Jag håller tummar och klor.

Jag vill handla mig ene egen dator. Det är nämligen lite snålt att snylta på faders dator hela tiden. Dessutom vill jag ha en bärbar så jag kan sitta ute eller i mitt rum, eller vart jag vill!Jag menar, jag vill ju kunna sitta med min dator i fred när jag surfar på obskyra tyska porrsiter, hehe.
Inte alls.
Jag vill främst kunna sitta utomhus, faktiskt. Det är inte roligt att sitta inne fina dagar och få gamnacke över den stationära datorn. Hellre gamnacke utomhus över den bärbara =).

Jag träffade på min granne igår som skulle ut och springa. Kände lite inspiration till att motionera lite jag med, så jag drom fram den gamla Kärringen (min cykel) och kastade mig upp i sadel för en lång cykeltur. Jag kom ungefär 400 meter innan benen var som gelé och en puls på 280 ungefär. Det var bara att vända om. Jag får nog börja min atletiska bana med lite uppvärmning och korta motionsrundor och inte rusa i väg på 400 meter långa maratonlopp!
det är ganska så retligt att man (läs jag) förlorar konditionen mer än dubbelt så snabbt än när man tränar upp den.
Jag var väldigt aktiv när "jag var ung". Sprang, simmade, cyklade osv. Men bara efter ett par år på soffan så flåsar man som en slemmig snuskgubbe vid lite ansträngning.
Jaja, det är väl bara att dra på sig lite gympakläder och ge sig ut....

Mot en friskare framtid helt enkelt.

Inga kommentarer: