lördag 19 juli 2008

Hundägare

I fyra dagar och i sex till är jag hundägare. Moder och fader har rest långväga på motocykeln och jag tar hand om odjuret.

Det är inte roligt att gå promenader. Jag avskyr promenader. Finns det någon hundras i världen som är likadan. Jag kan tänka mig att göra massor av saker ute med hunden. Bara inte promenera. Jag kan leka, simma, spåra, träna, låta hunden leka med andra hundar, bara inte gå promenader.
Kanske ett par korta rundor så hunden får göra i från sig, men absolut aldrig gå i två timmar med koppel i hand. Det är absolut hundägandets baksida. Hu!!

Tyvärr så har vi ju inte möjlighet att göra så här. I ett tätbebyggt område finns det inte plats för hundar att sprnga lösa och leka och roa sig av hjätans lust. Så tyvärr får jag stå ut med att promenera. Försöker lösa monotomin genom att gå effektiva promenade. Dvs att jag tar Douglas i långkoppel och/eller släpper honom lös uppe vid fotbollsplan och kastar bollar och pinnar och leker så han får rusa av sig. Håller på så i 30 -40 minuter och sen är han slut. Effektivt och bra. Efetrs en sån effektiv promenad nöjer sig puckot med att ha fri tillgång till trädgården resten av dagen med avbrott för korta kissrundor.

Hela hundsverige fasar över hur den stackars Douglas har hamnat i mitt våld, hehe.

Inga kommentarer: