tisdag 23 september 2008

Dum di dum di dum dum

Finnsegentligen ingentig att skriva om ........
Tiden tickar på som vanligt. Jag har precis sökt en ny kurs. Engelska B. Fick ju aldrig läst den på gymnasiet. Bf är ganska fattiga på sånna ämnen. Hade verkligen behövt Eng B just nu, men icke. Förra året behövde jag Historia A och så småningom komme rjag säker behöva samhälsskunskap A.
Det är vid tillfällen som de som jag önskar att jag hade gått en annan linje än Bf.
Tyvärr kan man inte ändra tiden som varit.

Det är mnärkligt vad som hänt med jämnåriga under ett par år. Säg en femårsperiod. Vad har hänt då?
Med mig själv? Jag slutade skolan, började jobba, slutade jobba, började med körkort och slutade med körkort och började plugga.

Tre av mina kompisar har gift sig. En har backpackat jorden runt, en har läst vidare på universitetsnivå, två kompisar har fått barn (den ena får snart sitt femte), flera lever i ett samboförhållande, min kusin har rest till USA för att bli Au-Pair ett år och mycket annat har hänt.

I en jämförelse är mitt efet liv slätstruket och tråkigt, men det är trots allt upp till individens bedömande om kvalitén, och själv är jag ändå trots bristen på spänning nöjd =).

Men faktum är faktum, jag måste ha tag i stålar, det vill säga ett jobb. Hur nu dets ka gå till kan man fråga sig. Det verkar ju vara mer eller mindre omöjligt att hitta ett jobb som jag själv skulle trivas med. Och det irriterar mig väldeliga att nu när jag väl hittat vad jag vill arbeta med så är det svårt att få komma in på den utbildningen jag behöver. Ghhhaaaa, mna kan bli galen för mindre.

Det är synd att man inte kan försörja sig på att skriva. Jag har precis den rätta attityden för att bli författare. Tyvärr har jag inte ord eller idéer så det räcker för mer än ett kapitel...
Fast jag har ju en del gamsla dagböcker skräpandes. Jag har jus krivit varje dag i 11 år. Kanske man kan få ihop en intressant historia med hjälp av dem. Fast vem skulle vara intresserad av att läsa om min som tonåring. HA, om jag hade varit känd hade det varit en annan sak. Då hade jag ju kunnat tjäna multum på lite dagboksanteckningar, hehe =D.

Om man hade varit oberoende av pengar. Vad livet hade varit gött, tänker inte bara för egen del utan även för andra.

Inga kommentarer: