lördag 17 april 2010

Men ojdå

Här tyckte jag glömma bort att jag hade en blogg.

Nog för att inget särskilt har hänt att rapportera om, men jag kan ju göra en liten statusuppdatering om läget medan de ljuva tonerna av Nickelback fyller mina öron.

- Jag har påbörjat en ombyggnation av trädgårdslandet. Gjort det lite större och ska i dagarna sätta stenplattor på högkant som en sarg runt om så inte jorden faller ut på gräsmattan.
Idag klöv fader stenplattorna på hälften för att det ska gå lättare för mig. Min kära bror fick lånat hem en rejäl såg (kanske man kan kalla det) från sitt jobb så pappa kunde klyva. Att klyva de plattor jag behövde gick i ett nafs.

- Jag har pluggat så det står härliga till. Filosofi och läkeväxter. Jag får nya uppgifter i måleriet på måndag. Spännande. Fy fasen vad kul jag har!

- Jag har haft härligt och roligt besök av grannar och barn. Det är så bra att ha bra grannar som man kan umgås med. Det är lätt att man annars börjar prata med väggarna, och inget ont om dem (de finns ju alltid där) men det är svårt att få en tvåvägskonversation med en vägg. Och får man det bör man nog söka hjälp!!
Misstolka mig inte, jag tycker inte om mina grannar enbart för att ha någon att prata med! Jag gillar mina grannar!

- Jag har bakat. En hönökaka och en chokladkaka. Båda blev något sådär, jag vet vad jag ska göra bättre till nästa gång.

- Trädgården växer. Kopparna börjar sakta att spricka och på framsidan har de första vårstjärnorna börjat att slå ut.
Tomaterna här inne är i hanterbar storlek i år, men de har solfläckar. Något som jag aldrig har haft problem med tidigare. Får ta och ställa dem lite mer skyddat, tror jag.

Hur intressant var det?
Inte särskilt, jag vet men det är roligt att skriva även om det blir snålt ibland. Och upprepningar ibland. Och ointressant ibland.

Jag såg på Stinsen brinner igår och idag.
Har jag nämnt att jag huvudlöst förälskad i galenskaparna & aftershave? Alltid varit, kommer alltid att vara. Minns "en himla många program när det gick på tv. Macken. Pappa köpte videobanden och vi såg på dem så mycket att vi tillslut spelade sönder dem och själva kunde spelar varje avsnitt i vardagsrummet.

Ahh, barndom.

Inga kommentarer: