torsdag 1 april 2010

Trim-dags

Med tanke på att vi får gäster på påskafton tyckte jag det kunde vara trevligt med en nybadad och trimmad hund. Så i går kväll kivades vi i badkaret och i dag på förmiddagen kivades vi på trimbordet i 1 timma och 20 minuter. Eftersom han numera inte är skrajsen från att hoppa ned från bordet så blev det en hel del hämntningar under tidens gång. Under stora protetser:

"för BÖVELN, Johanna, bär mig inte som en liten valpspoling. Jag är ju för fasiken en vuxen hanne" hör jag nästan att han säger.
Bha, tänker jag. Sällan!

Lite bilder kan ju vara trevligt.
Den här får duga som före-bild. Tagen tidigare i vinter, men han var lika pälsad nu som då innan jag började trimma (jag glömde ju givetvis att ta en före-bild från innan jag började trimma)


Trimbordet och mängden päls monstret lämnade efter sig

Fjanten efter trimning. Inte världens bästa pose, men det får duga.


Jag provade någonting nytt. Jag trimmade bort pälsen på insida öronlappen så nu ser hans öron lite märkliga ut och är fjäderlätta. Trimmade även bort kråsen på bröstet. Var inte meningen att det skulle bli så mycket borttrimmat, men när jag väl hade börjat trimma med den distansen kunde jag inte sluta. Då hade den blivit hackigt.

Jag får se det här som en lyckad trimning. Ingen av oss blev skadad, mer än mina öron när han skällde så ljust att det ringde i huvudet på mig. Det är farligt eftersom jag rycker till som om jag fått en elstöt. Tänk om jag hade klippt honom i ett öra eller en tass. Hur mycket jag ä förmanar honom,blir det ändå en del sådana skall under tidens gång.

Öovör änd aut

Inga kommentarer: