söndag 20 februari 2011

Glad

Ja, jag är ju inte bara glad utan till och med LÄTTAD!
Nu är jag på banan igen. Grammatik är roligt och världen är underbar, hähä.
Douglas var faktiskt också ganska lätthanterad idag, trots att jag klippte mer av klorna är jag brukar. Inget i pulpan som tur är. Phu!
Lyste med ficklampa innan för att se hur långt jag kunde klippa. Tyvärr är klorna fortfarande långa nog för att klappra mot golvet, men det försvinner med tiden om jag repar mod och klipper mycket varje vecka. Istället för att vara feg och klippa lite varje vecka.

En hel vecka har gått sen jag såg åt bloggen sist. Det är dåligt. Man borde väl vara här och skriva oftare. Men just nu pågår inget särskilt spännande. Jag pluggar. Och pluggar mer. Och pluggar lite till. Mellan varven stickar- och virkar jag lite barnkläder. Åt Linnea.
Hon är så stor nu. Redan tre månader! Hur är det möjligt? Det är roligt att se henne växa. Och roligt att se henne använda kläderna jag gör. Och roligt att ta kort på henne.
Jag vill också ha bebishy i ansiktet. Jag är avundsjuk hela tiden.

Det är vackert väder idag förresten. Synd bara att det är så jäkla kallt. -18 i morse när jag vaknade. Och jag drömde så konstigt. Jag har hört om drömmar där folk tappar tänderna. Det ska tydligen betyda något. Jag har aldrig drömt det själv, men i natt drömde jag något snarlikt.
Jag såf mig själv i spegeln och fann att min övre tandrad hade glidit åt sidan. Framtänderna i överkäken mötte hörntänderna i nederkäken. Jag kunde ta tag i tandraden och dra den rätt igen. Och jag kunde verkligen känna hur tandrötterna rörde sig och nästan kittlade mig i tandköttet. Jag var tvungen att hålla käkarna ihopbitna för att inte den övre tandraden skulle ramla ut.
Huu. Mara!

Svammel svammel. Nu ska jag väl ta mig och titta ut på det fina vädret och drömma om frösådder och våt, varm jord. Mmmm!

2 kommentarer:

irina sa...

oj oj, tanddrömmar. något måste vara i göringen.
jag hade oxå drömmar om tandproblem: att jag tappade alla mina tänder, o jag visste att nåt stort skulle hända. några dagar senare efter dessa hemska drömmar fick jag reda på att jag var gravid :P
nu drömmer jag inte om tänder längre ;)
jo lösen var det: irinadenfina ;)

Johanna sa...

Hmm, undrar vad det kan vara som är på G i så fall. Gravid är jag till 100% inte, så det måste vara nått annat ;-).

haha, perfekt lösen!