onsdag 2 februari 2011

Sol i sinne

Jodå så är det.
Vet dock inte hur det gamla ordstävet fortsätte. "Sol i sinne (--) inne" tror jag man säger.

Det är i vilket fall som helst helt ovidkommande.
Idag har det ytterligare varit en dag i svinottan (haha), dessvärre kunde inte läraren medverka vid dagens seminarie utan vi var ett par stycken som valde att ha ett studiegruppsmöte istället. Vi var väl inte helt reglementsenliga och valde att prata svenska.
Några av mina frågetecken skingrades och även om jag inte är helt säker på grammatiken så känns det i varje fall som att jag är påväg.
Det var gott att ha ett studiegruppsmöte med få deltagare. Lite spännande är det dessutom för att vi alla sitter på helt olika platser i Sverige (och i några andra länder). Det är fascinerande att tänka sig hur lätt det är att kommunicera.

Nåja, nu ska jag lösa färdigt de engelska uppgifterna, och göra dagens uppgifter i tyska. Sen ska jag gå ut och ta dagens fotot. Hoppas det fortfarande är soligt då.
Jag behöver sol. Jag begär sol. Jag dyrkar sol. Jag kräver sol!

SOL!

Inga kommentarer: