måndag 29 oktober 2012

Höstrusk

Ja nu är väl hösten här på allvar De är två-tre fina dagarna med hög och klar luft, vindstilla, blå himmel och lite frost var väl för bra för att vara sanna. Så här på måndaförmiddagen är det jämngrått och regnet öser ner och det blåser iskallt Att ta ut Fjanten på första rundan var inget jag längtade efter direkt. Som tur är ogillar han vädret lika mycket som jag så han gjorde snabbt det han skulle och sen direkt in. Att sitta inne och lyssna på regnet är i för sig ganska mysigt, men tröttsamt i längden.
Perfekt tillfälle att läsa lite teori. Jag har tyvärr inte så gott hopp om mina teorikunskaper just nu, så det kan verkligen behövas. Vägmärkena känner jag mig hyffsat säker på, men när det kommer till matematiska frågor om totalvikt, tjänstevikt, maxlaster eller hur långt bromssträckan är om man kör 50 km/h om reaktionstiden är 2 sekunder och sånt där helt obegripligt. Jag vet att nånting ökar gånger tre och nånting annat ökar gånger fyra. Bromssträckan? Reaktionstiden? Så mycket som ska pressas in i skallen!

Ja det är ju bara att sätta igång.
Tack för ordet.

Inga kommentarer: