onsdag 11 juli 2007

Beställning av vax

Efter flera år och 1000 rakhyvlar sönderanvända så har jag tänk prova på vax. Efter att ha hittat en sida som säljer vax till rimligt pris (vilket inte var det lättaste) så kunde jag beställa och vänta på mina varor.
Efter en vecka får jag ett avi som meddelar att mitt paket finns att uthämta ca en mil härifrån. Det tyckte jag var knepigt eftersom mitt närmsta utlämningsställe fillns 600 meter härifrån. Latmask som man är så tyckte jag att det var i det närmsta brottsligt att inte informera mig om en sådan viktig detalj (att mitt paket skulle hämtas en mil härifrån). Så jag tittade först på min orderbekräftelse och där stod det att paketet skulle lämnas till min hemadress (!!!). Hur kunde det hamna en mil härifrån då?! Ringde till utlämningsstället där jag fick veta att det var någon speciell utkörningsfirma som inte levererade till mitt närmsta utlämmningställe. Varför fick jag inte veta det när jag beställde?! Ringde till företaget och beklagade mig och då berättade de att de hade skickat mina varor med PrivPak eller BrevPak eller nått sånt och därför hamnat en mil bort. Men hon skulle skicka tillbaka mitt paket och sen skicka det på posten så borde det hamna hem till mig.
Så nu väntar jag på det. Förmodligen kommer det bli dyrare.

Makalöst vad lite man kan gnälla på egentligen. Dagens I-landsproblem!

Inga kommentarer: