torsdag 19 juli 2007

Vax fortsättingen

Nu har jag provat vax. Måste säga att jag fortfarande är besviken. Inte på att det inte gjorde ont (tro mig, det löste sig), men utan på att jag inte fick det resultatet jag ville ha.
Först och främst: Tiden. Visst kan jag acceptera att det tar lång tid, framför allt för en som aldrig vaxat sig tidigare, men jag satt från 10.30 till 16.00. Det är mer än ganska lång tid. Det är ju för fasen en hel arbetsdag (nästan) och då fick jag bara vaxat smalbenen och vaderna! Vad gjorde jag för fel? Det ska väl ändå inte ta så lång tid, eller?
För det andra: Hårlösheten. Hårlös är väl att ta i, men min tanke var att jag skulle just bli av med håret på benen ett tag fram över. Naivt?
Ungefär hälften av håret försvann, kvar finns ett irriterande fjun av långa vita, smala strån. Hur mycket jag än vaxade så försvann inte dessa. Jag trodde i min enfald att jag skulle bli len och fin om benen, men nu blir jag ju ändå tvungen att slita fram rakhyveln för att bli av med fjunen.
Så vad har jag kommit fram till?
Det är inte på långa vägar värt att vaxa sig (framför allt inte hemma, hur det är på salong vet jag inte). Även om vaxningstiden "bara" hade varit två timmar så är resultatet uselt när hälften av håren stannar kvar!
Nåväl. Efter en hel dag som gått till spillo så hoppas jag verkligen att jag inte ser röken av mer hår förrän om ett par veckor. Helst för alltid!
Det hade ju nästan gått snabbare att plocka bort håret med pincett!

Inga kommentarer: