torsdag 26 juli 2007

Händelser

Livet traskar på som vanligt. Den största händelsen har varit att man nu börar schakta av på kullen utanför vårta hus. Ska förlja husbyggnationen som en igel. Ivrigt plåtande med min hyffsade stenålderskamera.
Kära moder och fader var i Danmark igår och kom hem med godis. Om ett par veckor åker de igen, då kan jag vänta mig ännu mer, konstaterade mamma. Man kan aldrig få för mycket godis.

När det gäller mina studier så går det långsamt. Jag var inne på csn:s sida idag och kollade under mina sidor för att se hur det står till med min ansökan. Där fick jag läsa att det tydligen fattades information och att de därför kommer skicka ett brev till mig där de ber min komplettera. Frågan är bara vad de vill att jag ska komplettera...
Har ingen aning. Men det löser sig nog.
Jag hoppas verkligen att jag får studiestöd. Det hade underlättat lite grann i alla fall.

Jag hade passat bra som hemmafru! Faktiskt. Jag kan inte tänka mig ett tråkigare liv, mer meningslöst liv än att slava upp i ottan och vara hemifrån hela dagarna. Nej, jag hade passat som hemmafru. Det är ett som är säkert. Synd bara att man inte kan bli det utan karl, barn och annat. För det är ingenting som jag siktar efter.
Kan man inte bli hemmasingel?

Inga kommentarer: