söndag 16 september 2007

Suck

Varför skulle någonting någonsin gå lätt när man kan göra det så skönt och komplicerat?
Jag får nog inga pengar i alla fall. Även fast jag går mina kurser. Svaret från swedbank kommer i dagarna och pessimist som jag är så tror jag inte det minsta på att det kommer lösa sig. De kommer säkert istället visa sig att jag blir skyldig CSN pengar eller nått...
Det skulle inte förvåna mig!
Jag får väl i alla fall vara glad åt att jag har någon form av sysselsättning även om det inte inbringar några pengar. Jag är glad åt att jag inte hoppades för mycket på pengar, då hade slaget blivit hårdare nu. Jag får istället planera min årliga inkomst på 2600 :- bättre tills det att jag av en händelse kommer över ett jobb.

Det hade bara suttit så fint med CSN-pengarna. Jag hade kunnat köpa julklappar och födelsedagspresenter. Och nya strumpor! Men så här är verkligheten och jag får väl lov att använda min hjärna och vara kretaiv och hitta på klappar och presenter att göra till familjemedlemmarna. -05 hade jag presentkort, -06 gjorde jag individuella presenter som jag byggde på hela hösten... Vad ska jag hitta på i år.
Förslag?

Inga kommentarer: