måndag 21 april 2008

Sol

Det är soligt numera. Har varit soligt och fint i flera dagar. Jättehärligt. Det är precis såhär som våren ska vara. Men man blir ju lite fundersam. Tar vi ut alla soldagar i förskott nu? Kommer det bara bli regn hela sommaren eftersom vi får så mycket sol nu, kan man undra.
Tja, inte mig emot. Våren är ju den bästa årstiden. Lagom varmt (12-15 grader) och sol. Perfekt väder att sola, jobba i trädgården osv. Värre blir det sen när det bli varmare. När tempen kryper upp över 22 grader går jag i ide. Kan på min höjd vistas utomhus på morgonen och på kvällen. Dessutom är sommaren inte rolig för trädgården. Blir det riktigt hett och torrt måste man stå och vattna i timmar, ohyran frodas och komposten börjar lukta illa. Om jag får bestämma min egen sommar så går inte tempen högre än 22 grader, en himmel som är till en tredjedel täckt med moln och en regndag i veckan. Minst.

Tyvärr blir det aldrig som man vill. Ser med viss fasa fram emot sommaren. Just nu tänker jag njuta av våren. Löööv the vår!

Inga kommentarer: