fredag 4 april 2008

Stolpade uppdateringar

Jag har ju glömt bloggen litegrann. Så jag tänkte stolpa upp lite uppdateringar om vad som hänt sedan sist:
- Jag gick färdigt mina två kurser (Historia A och Holocaust- från Herodes till Hitler) och sökte till en litteraturvetenskapskurs på Högskolan i Dalarna och kom in.
- Började plugga litteraturvetenskap.
- Efter ungefär två dagar var jag tvungen att sluta eftersom det hade blivit kaos med information. Fick en lista på dryga 30 böcker jag var tvungen att ha bara de första 4 veckorna. Fick info om att jag behövde teknisk utrustning, och inloggningsuppgifter som inte funkade.
- Återgick till att leta jobb och nya utbildningar.
- Hittade en typ av jobb.
- Odlingsäsongen drog igång. Jag har lite projekt på G i år. 10-12 kvm av framsidan ska jag göra om till en lund och har därför planterat en JÄKLA massa blommor. Innan allt är färdigt för utplantering kommer jag ha dryga 300 plantor trängandes på fönsterbrädor och bord. Och då har jag inte räknat med de matnyttiga växterna. Tomater, paprikor, lök, oregano mfl.
- Jobb jobb jobb.
- Börjat riva altan för ombyggnation.
- Planerat för inköp av ett mjukplastväxthus att packa upp och ner när man behöver det.
- Planerat inköp av ny kamera och dator, får se vad jag har råd med.
- Funderat över hur lite man gör kan få tiden att gå så fort =).

Världens mest intressanta läsning, eller hur. Hahahaha!

Inga kommentarer: