tisdag 16 februari 2010

Där ska alltid alltid lyckan dröja kvar

....I min lilla lilla värld av blommor. Finns det plats för alla och en var.
Där på gröna ängar barnen leka, och bland blommor dansar jag.....

En liten truddelutt jag vaknade med i huvudet i morse.
Någon som har sett Rännstensungar?

Pluggeri och pluggera. Diskuterar stora filosofiska frågor. Vem är JAG. Vad är JAG.
Målar stilleben med färgpennor. Det går trögt. Inte visste jag att det skulle vara så kämpigt att måla stilleben. Kom att tänka på att pappa uttalar "stilleben" som ordet är skrivet.
Med stort tålamod upprepar jag "still-eee-ben" för att han ska fattar.
Jag tror han bara retas!
Ska skriva en uppstats om styvmorsviol också. Tillhör kursen läkeväxter. Styvmorsviol ska tydligen vara bra att göra ansiktsvatten av, Lindra klåda, rodnader, orenheter och annat.
Man lär sig något nytt!

Inga kommentarer: