tisdag 2 februari 2010

Torr luft

Förbannade kyla och torra luft.

Evigt dömd till förhatligta höttande nävar ska du vara!

Mitt ansikte är blossande rött och stramt av nare. Näsan är torr och blöder när jag minst anar det. I morse vid 6-tiden till exempel.
Då fick näsan nog och bestämde sig för att hetsblöda. Inte det roligaste att vakna till. Det är tur att man inte har någon blodfobi.
När näsan hade lugnat sig vid 7, kunde jag försiktigt lägga mig igen och slumra tills det blev ljust.
MEN, näsan hade en obehaglig överraskning. Med ett fräck fräsande och ett nästan elakt skratt agerade den niagarafall igen... eller snarare niagaradropp.

Ghaa, det är så irriterande att blöda näsblod. Det var tid och slabbigt och efteråt är näsan ännu känsligare än tidigare. Allt på grund av kyla och torr luft.

Jag får väl gå och marinera mig i olja eller nått!

Inga kommentarer: