tisdag 19 oktober 2010

Knäppa drömmar

Jag drömde att Fanny fick trillingar. Än konstigare var det att hon kom hem med dem till hennes gamla hus där jag och hennes storasyster befann oss.
Barnen var jättesöta. Precis som jag tänkt mig dem.
Sen presenterade hon dem för mig.
- " De heter Johannes, Vovdje och Toni". Toni ändrade namn under drömmens gång till Tovi.
Hur tjusiga namn var inte det?

Sen fortsatte drömmen på ett väldigt märkligt sätt med att jag befann mig på en brand sandstrand i Australien. Man varnade för farligt vatten och flera tusen människor skulle evakueras på smala spångar. Jag skulle hjälpa min mor från det farliga vattnet och gick in i stora spindelnät.

Vidare från spindelnätet hamnade har i mormors gamla hus och i området när hon bodde. Gick omkring i gamla hus och byggnadet. Upp i ett gammalt vindsrum (som inte finns i verkligheten) och där hängde gamla bilder som jag har målat för mina målarkurser. Mamma stod där och hade tagit upp sitt eget måleri och målar en bild på när jag föddes (!!!). Grannens äldste son gick omkring med mig och tittade på bilderna.

Sen vaknade jag.
Kul med drömmar. Det är som att se lite a en osammanghängande film.

Inga kommentarer: