torsdag 28 juni 2012

Lite midsommar

Ja det blir inte mycket midsommar. Dels är den över för ungefär hundra år sen och dels blev det inte många bilder. Ett par ego-bilder från själva midsommar, med krans. Och ett par från söndagen när mormor var här. Jag valde dessa för att åskådliggöra min midsommar.

Var är din krans?!!

Så tittar vi in i kameran och ser glada ut...

Man kan nog inte påstå att vare sig jag eller mormor har vidare god tajming eller ser vart kameran är.
Men vi har i alla fall väldigt roligt ihop (även om det kanske inte syns på bilden). Det var roligt att ha henne är i alla fall. Jag och mormor är nämligen hyffsat lika så vi skrattar ikapp när vi ses.

Ja mer än så blev det inte. Inga kort på midsommarluncher, glada skratt och dans kring midsommarstång. Vi hade dessutom ingen stång så det vore väl märkligt om det dök upp en sån bild i så fall...

Nu har vi i varje fall lite sommar igen. I ett par dagar har det varit sommarvarmt, en sådär 22-24 grader och lite halvsoligt. Jag försöker hitta på något att göra utomhus. Igår hade jag planteringsdag. Det var 30 % på perenner på Wäxthuset så jag köpte på mig och knödde ner i framsidans rabatt så nu är den klar. Det ska bara växa i hop sig och bli alldeles lummig. Har också rensat lite ogräs och våldgästat Pernilla i dagarna.
Pang bom frågade hon om jag ville vara brudtärna på hennes och Fredriks bröllop (2014). JA! ropade jag. Det är klart jag vill. Så nu ska man sätta sig in i vad det innebär. Det är tur att jag har två år på mig att lära mig uppgiften :).

Riktigt härliga dagar!

Inga kommentarer: