torsdag 12 juli 2012

Talande tystnad

Ja här har det varit tyst. Mycket tyst.
Mest beror det på att jag har gjort en ny speedpaitning. Det är så mycket roligare att måla när man filmar. Det är kul att se hur jag gör när jag målar, för när jag är mitt i målandet tänker jag inte på vilken "struktur" eller teknik jag har för målandet. När jag ser hela målandet ovanifrån blir det mycket tydligare för mig på vilket sätt jag arbetar. Inte för att jag kan göra så mycket med den informationen utan det är mest en rolig iakttagelse.

Vem det är jag målat presenterar jag sen när jag slänt upp filmen på tuben.Men det är ett efterfrågat porträtt. Nåja efterfrågat är väl lite väl starkt uttryck, en person frågade om mina nästa målning inte kunde bli den här (eller ett dubbelporträtt på två andra), och jovisst. Det är kul att det finns ett litet intresse.

Nu renderas filmsnutten i alla fall. Denna väntan...!

Inga kommentarer: