tisdag 3 juli 2012

Trädgård och Fjant

Tänkte uppdatera lite om trädgården. Det kan vara på sin plats. Det var ju ett tag sedan sist om man säger så.Framsidan är så gott som färdigplanterad, nu ska det vara växa ihop så det blir lummigt. 

En liten bit av framsidan

En lite större bit av framsidan

Närbild på alunrotblommor (jättefina i mitt tycke)

Nytt perspekiv-favorti. Alunrotblomma

Pion. Äntligen blommar de. En månad för sent... 

Min bonsaibjörk. Jag har kapar de nya skotten och lövat av det för andra gången i år. Nu ska jag inte röra det mer. Jag har gått hårt åt det igår.

En ensam och övergiven pysslingkrage mitt i gräsmattan. Det har tur att den står på det nysådda annars hade det blivit nedklippt för längesen. 

Mina ynkliga tomater. Allting växer segt i år. Alla bär är dessutom mycket surare än vanligt. Inte ens de rödaste jordgubbarna är särskilt söta. Syrligen som bäst. Annars sura. Tror det är bristen på som och värme.

Och slutligen en bild på Fjanten som lyckas få till en go min. Synd bara att han blev suddig, men men. Man kan inte får allt. 

Inga kommentarer: