tisdag 27 februari 2007

Oj oj oj

Det blir ingen redovisning av melodifestivalen.
Jag haft en del att pyssla med, och nu tycker jag att det är lite sent att skriva.
Ett kort omdöme bra.
Det var ganska bra och LUUK var bäst givetvis.

Det som jag har sysslat med under de senaste dagarna är nytt piano. Monterade och kunde spela i fredags. Undertbart och fantastiskt.

Jag och yngste bror började riva ut hans rum för att göra om det riktigt jäkla snyggt, och det blev det.
Men lilla bror är ganska svag i armen¨så när det kom till att spackla, slita och måla så var det nästan idel klaganden. "aj, min arm", "vad tungt" osv.
Han tycker inte om att renovera.
Jag älskar det! Gick in för det med liv och lust. Spackla,slipa, maskera, måla, allt är lika kul.

Vi hade spacklat och slipat klart i lördags, i söndags målade vi två ggr. Och i måndags medan bror var i skolan så färdigställde jag rummet.
Målade en tredje gång, baxade in den stora tresitsoffan, fåtöljen, en bänk att ha tv:n på och hans stenålderstv som väger en 250 kg.

Rummet är döläckert. Mörkrött.
Snyggt som fasen.

Idag är jag trött och "Oj oj oj" kommer ifrån att jag har en dödsdom vilandes på mig. I morn kommer den verkställas.
Lev väl!

Inga kommentarer: