lördag 7 juni 2008

Bakvänt

Jösses, saker och ting är verkligen inte som de ska vara.
Farmor var här i går på middag och hade med sig en påse godis som present.
Detta godis åt jag av och HERRE JÄKLAR vad det måste ha varit preparerat med nått mag-ovänligt medel.
Magen satte sig nämligen i sträng protest och började grugla omkring med alla tarmarna. Förbannat obehagligt. Undrar när fasen det här släpper. Min gurglande och svidande mage är nu inne på sin 19:e timma.... Huuuaaaj.

Mest irriterande är det att våra grannar bad mig vattna deras trädgård eftersom de är borta över helgen... men jag kan absolut inte röra mig utan för husets väggar med min mage, så jag har varit tvungen att leja mor min att gå vattningsrundan åt mig. Förbannade mage att ställa till besvär!!!

Någonting annat då? Regndanserna har inte hjälpt det minsta, här är det lika soligt och varmt som alltid. Vi har fått hem växthuset och jag flyttade raskt ut paprikorna dit. Något som resulterat i att de har blivit alldeles solbrända, så jag vet inte om de överlever....
Melonerna har börjat sticka upp sina huvuden (ÄNTLIGEN) och jag har vant mig vid mina nya glasögon.

Allt för nu. Regn tack!

Inga kommentarer: