måndag 23 juni 2008

Barn

Min brors kompis och hans flickvän fick barn förra veckan.
En kompis till mig ska ha barn snart. Det kryllar av ungar överallt. Det är en riktig babyboom-tid just nu.
Fast här blir det inga barn gjorda. Till min moder stora besvikelse. Också min faders fastän han inte vill säga det själv. Jag tror att om jag hade kommit hem med en liten unge på armen så hade han fallit pladask och blivit en liten toffel. Och det skulle inte förvåna mig om han tillslut också hade velat att jag skulle bo kvar här med den lilla. Jag tror att han gladeligen skulle bytt blöjor, nappat, nattat och gullat med bebisen. Han skulle blivit en liten toffel som skulle göra allt för blöjbäraren och lyda dess minsta vink.

Annars regnar det mest. Härligt att slippa vattna. Inte så härligt att det inte är nån behaglig temp, men man kan inte få allt. Just nu är det skönt med regnet i alla fall.

Inga kommentarer: