tisdag 17 juni 2008

Mörker... snart

Snart vänder det och blir mörkt igen. Det är synd att man inte kan få ha det så här härligt ljust året om.
Vintern är verkligen en plåga när solen bara är uppe i bara ett par timmar. Fasar varje år för när det kommer bli mörkt klockan 4 på eftermiddagen. Brrr!

Jaja, det får bli ett senare bekymmer. Nu ska jag tänka på hur jag ska lyckas göra mina minitårtor på midsommar. Vi kanske till och med kan få hemodlade jordgubbar på tårtorna. Om inte fåglarna har knaprat i sig allihop. Jag har visserligen gjort en bur av kompostgaller över jordgubbsplantorna, men eftersom fåglarna här verkar tillhöra en muterad art som lyckas riva upp ett helt grönsaksland så skulle det inte förvåna mig om de lyckas med att bita igenom gallret och käkar upp gubbarna ändå.

Får slänga ut Douglas i trädgården så han får patrullera.

Inga kommentarer: