fredag 13 juni 2008

REGN!!!

Äntligen regnar det.
Och det regnar ordentligt. Härligt. Det är det första regnet som mina utplanterade växter frå smaka på. Nektar!

Jag är ganska glad. Våra grannars föräldrar var och hälsade på (hos grannarna) och de hade varit ute och gått här i området. Och de hade sagt till grannarna "vad fint de har fått det i sin trädgård" och pekat mot vår tomt.
Det är många som sagt likadant. Människor jag inte känner har kommit fram och sagt att de tycker att trädgården är fin...
Jag har lite svårt att se det. Jag tycker mest att det ser risigt ut där det sticker upp lite gröna tuvor lite överallt. Skulle vilja att trädgården skyndade på litegrann, så den växer ihop sig, hehe.

Jag måste börja tänka på perenna växter. Hälden av marktäckarna jag satt ut nu kommer förmodligen inte tillbaka nästa år. Härligt med trädgård.

Inga kommentarer: