söndag 3 augusti 2008

Augusti

Ja, nu är det redan augusti. Jag har börjat jobba lite. Skriver produktbeskrivningar till sexiga underkläder. Det ni, HA HA! Lite trist att sitta inne när det är vackert väder, men men. Så är det. Det finns inte så mycket annat att göra ändå i för sig.
Jag bygger en bänk. Helt oproportionelig och skev, men vad annat kunde jag vänta mig av en termins träslöjd i 5:an. Jag var stolt som en tupp när jag kom på att jag kunde sätta samman den med hjälp av att såga bort halva stycken av de olika reglarna och passa ihop dem. Jihaa vad jag är smart!

Annars blir dte mörkt tidigt. Redan vid 22 är det svart här. Buhu. Fasar för vintern, även om jag alltid på ett mycket mystiskt sätt får ett stort sug efter julafton och bullerbyvintrar i juli augusti. Men ju mörkare dte blir, desto mer försvinner den känslan och kring jul sitter och och stittar in i glödlampor för att få lite ljus på mig, samtidigt som jag motar bort att julångest med att tänka på sommaren och sjunga sommarlåtar....

Jag när nog inte vettig i ett enda ögonblick.

Inga kommentarer: