måndag 25 augusti 2008

Svar snart!

Nu i veckan ska jag få svart på om jag kommer läsa litteraturvetenskap i höst. Det hela är ganska segdraget eftersom jag i så fall kommer börja nästa vecka.

Men jag har mig själv att skylla. Jag trodde i min enfald att jag hade fyllt i alla uppgifter som jag skulle och skickat in min ansökan i tid när jag bestämde mig i april för att plugga på GU i höst.
Vad jag tydligen hade missat var att hålla koll på en mikroskopisk knapp, dold i bland en massa text där man ska bekräfta sin ansökan. Så när jag tittade till min ansökan någon vecka efter att jag skickat in den fick jag se att jag i själva verket inte skickat in nån ansökan alls. Fick göra om alltihop en vecka efter sista anmälningsag och därför blev min anmälan stämplad som "sen anmälan" och därför sitter jag som reserv. Efter första urvalet stod jag som 6:e reserv, efter andra som 5:e....
Jag får väl hoppas på ett mirakel om jag skulle komma in. Det jobbigaste av allt är att om jag får besked att jag kommer in nu i veckan så har jag minilite tid på mig att skaffa fram allt kursmaterial jag behöver. Det blir lite av en samma situation som i januari i år (när jag var antagen till litteraturvetenskapen i Högskolan i Dalarna).
Till min fördel den här gången är att vi ska arbeta i First Class vilket jag pluggade Historia och Holocaust i förra året, så de "klassrummen" känner jag till, och så är GU:s sidor lättbegripliga och mycket utav kursmaterialet skulle läggas ut på sidorna.
Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen VERKLIGEN att jag blir antagen. Att plugga litteraturvetenskap är något jag velat föra de senaste två-tre åren och det är först nu jag fått möjligheten.

I morrn ska jag göra cider, igår slutade OS (och jag missade hela avslutningen), sommaren gör en slutspurt, paprikorna ruttnar inifrån, jag spelar piano, Fjanten sover och världen är en stor och mycket händelserik plats..... bortsett från här, haha.

Så adjöss för nu.

Inga kommentarer: