fredag 15 augusti 2008

Victor's piano solo

Jag har tagit mig vatten över huvudet. Har nämligen tänkt att jag ska lära mig den här låten:
http://www.youtube.com/watch?v=8Xc93tvbw-0
Den är nämligen oerhört bra!

Vad jag inte har tänkt på är att jag bara har tagit pianolektioner i en termin á 1 timma/vecka när jag var nio år gammal...
Man kan ju undra vad jag tänker med nu. Men jag har lyckats lära mig Für Elise och lite smålåtar trots min begränsade kunskap... Undrar hur svår den här låten kommer bli. Jag kom ihåg när jag lyssnade på Für Elise åtta timamr per dag och tyckte att det skulle vara omöjligt. Men efter tre månaders dagligt traglande och spelande kunde jag den.
Hoppas det är samma med den här låten, för jag vill verkligen kunna spela den =).

Jag skulle vilja bli så bra på piano att jag bara kan sätta mig att spela vadsomhelt, oavsett noter eller inte... men så blir dte nog aldrig, framför allt om jag inte tar lektioner, hehe.

I övrigt är det underbart med egen dator. Helt strålande. Kan sätta mig vid datorn vilken tid på dygnet som helt, göra vad jag vill osv. Underbart. Hoppas bara att jag kommer kunna spela sims 2 på den. Jag tvivlar på det, men hoppas gör jag.

Nu blev det plötsligt fint väder, kanske ska masa mig ut litegrann. Skulle vart skönt att få lite sol på knotorna.

'Djöken

Inga kommentarer: