söndag 9 november 2008

Firande

Jojmen, det var firande så det stod härliga till igår. Det var faktiskt roligt. De som känner mig vet att jag aldrog har varit särskillt mycket för stora släktsammankomster... eller någon form av sammankomster, haha. Jag är ju lite av en eremit =).
Men ågår var det trevligt. Jag och Bengt (mammas farbror) bänkade oss vid pianot och han spelade en massa låtar. Jäklar vad grym han är på piano. Man blir riktigt aundsjuk när han lekande lätt spelar låt på låt på låt på gehör.
Han ville haft mig till att spela och sjunga, men jag tyckte att det vore synd att skapa dåligt stämning ;-). Jag har ju som bekant ingen vidare sångröst och att spela piano går bara bra så länge jag inte har folk som lyssnar. Då blir jag bara bervös och spelar klantigt. Nej så spelandet överlät jag åt Bengt.
Presenter och sång blev det i alla fall, smörgåstårta och kakor. Tårtorna var köpta och var i mitt tycke ett rejält nerklöp eftersom de var olidligt feta och hade samma konsistens som mjukt smör med en liten touch av räksmak. Som tur var tyckte alla att tårtorna var goda och minsta smula försvann =) .

Mormor är så dålig nu så hon kunde tyvärr inte komma med. Tråkigt, men så är det. Hon hälsade så myclet via telefon i alla fall. Lilla kusin befinner sig långväga härifrån och kunde inte heller vara med. Hon är i USA i ett år som Au-pair.

Haha jag kommer på mig själv med att sitta och tänka "det var ju inte så länge sen..." och hänvisa till när kusin var 5-8-10-15 år...
Ja, jag börjar väl bli gammal =D. Dags att köpa stora läsglasögon med band runt nacken, resårbyxor och lägga mig till med uttryck som "huvaligen vilket väder" och "nu ska det bli gott med en bit mat" och börja mata änder och gå på söndagspromenad!

Nåväl. Nu ska jag chokladfrossa och lägga mig i ett lååååååååååångt bad och tvätta ut burret högst upp på knoppen.

Inga kommentarer: