torsdag 6 november 2008

November

Tänka sig. Alla redan?

Det märkliga är att vissa av träden här fortfarande är gröna.... Konstigt.

Jag har ännu inte fortsatt med bibeln. Jag tänkte att jag måste reda ut begreppen först så jag tog kontakt med en präst och mailbombande honom med alla mina frågor och funderingar. Om än i mindre kraftfulla ordalag som jag skrivit här, hehe.
Och jag fick bra svar. Enka och konketa utan ett massa "jag ska frälsa dig"-prat som jag råkat ut för tidigare bara för att man är intresserad av att veta mer, eller för att man ifrågasätter religionen. Men även om jag rett ut några utav alla frågor och funderingar jag har och fått bra svar, så kan jag ändå inte hålla med om det som står. Men intresset har jag givetvios kvar. Religion är ju något otroligt intressant. Inte bara kristedomen, utan alla religioner. Jag vill kunna så mycket som möjligt =).

En bra sak är att jag ska börja läsa psykologi till våren. Jojomen, fick det bekräftat i går. Jag är helt enkelt själaglad. Det ska bli så roligt och intressant att läsa psykologi. Visserligen är det bara A-kursen från gymnasiet, men eftersom jag gick den fattiga BF-linjen så är jag tvungen att komplettera mitt betyg i efterhand för att kunnaläsa vidare. Nu hoppas jag bara på att jag blir antage till att läsa Engelska B. Det fick jag inte heller göra som BF-studerande. Och nån gång ska de här ämnena göra det möjligt för mig att läta ölitteraturvetenskap. Vilket har varit mitt mål de senaste två åren nu.
Haha, det som väntar på nått gott...

På tal om gått. Min kära moder fyllde 50 i söndags. Hon och fader tog sig en tripp till das Vaterland och kom hem med 1200g choklad till mig och min bror. Toblerone. Den dystra novembermånaden är räddad.

Häääärligt!!

Inga kommentarer: