söndag 18 oktober 2009

Snooooor

Bövlans helsicke.

Jag som precis blivit frisk från hosta och halsont så slår snoret till med full kraft. Uäh!
Vi lider av nån slags massförkylning hela familjen. Fader hostar så rutorna skallrar och väcker sig själv (och mig) av sitt hostande flera gånger under natten, jag som dessutom inte bor på samma våningsplan som honom. Och det verkar inte avta heller. Han har hostat i flera veckor nu.

Det är fint väder. Trist att det inte finns något att föra utomhus. Trädgården har slumrat in. Jag har räfsat löv och tagit in alla trädgårdslampor. Nada kvar att göra tills snön kommer. Om den kommer. Då roar jag mig med att göra en snögubbskolonoi. Då har man i alla fall något att göra, hehe.
Nu kan man bara sitta ute och rulla tummarna. Eller gå promenad, men hur roligt är det? Det finns ingenting som är så tråkigt som att gå promenad.
Om vi bara hade haft lite plywood eller mdf eller nått sånt så jag hade kunnat bygga mig nått...
eller bara göra hyllplan som jag så väl behöver.
Ghaaa, sysslolöshet! Jag vill göra något kreativt, tack. Och roligt.

Inga kommentarer: