lördag 10 oktober 2009

Som det ter sig

Efter utveckligen nere i källaren har slutresultatet blivit att jag stannar kvar i mitt gamla rum (dvs mitt nuvarande). Itället ska jag fixa i ordning här inne. Jag behöver helt enkelt mer förvaring, vilket var den största anledningen att jag övervägde att flytta ned i källaren. Större yta med möjlighet till mer förvaring.
Nu får bror åter flytta ned i sitt gamla rum. Fast denna gång är det mycket snyggare där nere än vad det var tidigare, även om det enbart är naken betong.
Väggarna är vita, golvet mörkgrått och i taket sitter mörkbruna takbjäklar.
Han har redan planer på hur han ska inreda där nere.
Är det någon som blir förvånad när jag avslöjar att hans planer till största delen av metallkostruktioner?

(jo, helt utanför ämnet fick jag reda på av bror att hans kompis och flickvän väntar barn igen, den som inte tidigare var övertygad om babyboom-år får verkligen tänka om. Jag har tappat räkningen på alla som fått barn i år eller väntar barn just nu)

Det här rummet då? Jo, jag tänkte måla det vitt och ha en tapetserad fondvägg. Problemet är att hitta tapeter. Eller rättare sagt, hitta tapeter som jag tycker är snygga och prisvärda (läs: billiga, hehe).
Jag är inne på en mörk tapet med ett stort mönster av något slag... men jag är inte omöjlig och nu när jag suttit och kikat runt på 1000 olika tapeter vet jag ingenting längre. Kan likagärna bli en ljus tapet. Grubbel grubbel.

Nu är det dags för käk. Firre.

Inga kommentarer: