onsdag 17 mars 2010

Bilder från fönstret

Bildvisning från fönstret. Mina groningar.

Tomat, en hög lila variant som ska ge frukt om ca2 månader. Kan förklarar dess snabba växtsätt!!

Vattenmelon. Från kärnor jag fick från melonerna förra året. Det ska sås mer melon snart så jag har en buffert ifall det går snett med dessa.

Tomat igen. En liten röd, blir ca 40 cm hög endast. Förklarar dess kompakta växtsätt.

Paprika. Efter mycket om och men kom de tillslut upp. Vartenda frö! Jag som trodde de hade ruttnat.

Timjan. De första fröna som grodde. Nuddar man dem luktar det maaaat.

Basilika. Tycker det är en mycket vacker krydda.

Oreganon är blygsam. Väldigt försiktigt växer den.

Den blåa vindan. Växer alltid lika tacksamt. Det är nog tredje året i rad som jag odlar den. Från egna frön förra året.

Inga kommentarer: