söndag 14 mars 2010

Ett stycke brist



Jag tänkte visa en stor brist jag har. Se bild ovan.

Att måla eget påhittade motiv är något jag har verkligt svårt för. Jag kan inte få det att bli som jag ser det i huvudet. Det är som att få fort jag ska hitta på ett mönster eller en bild som jag inte målar av så strejkar hjärnan och jag målar på samma vis som jag gjorde när jag var 11.

Den här bilden är målad som en skoluppgift. Bilden ska heta "blir det vår..." och jag är inte säker på att jags kan skicka in den här eller inte. Jag gillar min tanke, men kvalitén lämnar mycket övrigt att önska.
De här bilden ska vara mer en illustration än en målning. Det är alltså inte meningen att motivet ska se "äkta" ut, men det var heller inte meningen att bilden skulle se ut att vara målad av en femteklassare.

Det som jag absolut är nöjdast med är det främre staketet. Men annars verkar det nog som om jag tagit mig vatten över huvudet här.
Jag får se vad jag bestämmer mig för. Jag har en vecka på mig att vöga för och nackdelar och eventuellt måla en ny bild.
En enklare bild!

Inga kommentarer: