torsdag 21 april 2011

Bildorgie

Har jag glömt uppmärksamma att det är vår? Det är inte likt mig. Jag skyller på skolan. I vilket fall så är det vår och tog med mig kameran ut för att föreviga detta underbara som bara inträffar en gång per år.


Först blir det lite vårstjärnor


Sen blir det lite krokus



Till sist blir det vitsippa.


De här tre olika vårblommorna blommar just nu på framsidan. Lite roligt med vitsippan. Jag hämtade rötter för flera år sedan och grävde nu. Och i år kommer den första blomman. Vekar bara bli en, men det är ju alltid en början. Jag kan föreställa mig hur det kommer se ut om ett par år när alla vårblommorna har spritt sig och hela framsidan kommer lysa av blomster. Härligt!



Ny hårfärg

Ja, jag tyckte det var dags att färga om kalufsen. Nu är den mörkbrun. Men lite rött syns fortfarande igenom, och jag tror nog att jag kommer färga det rött igen om en månad eller två.

Senare idag ska jag hjälpa Pernilla och Fredrik att flytta in i sitt nya hus. Ska bli kul. Undrar vad jag ska ta med mig som inflyttningspresent...

Inga kommentarer: