lördag 9 april 2011

Uppåt framåt

Full fart.
Här rinner timmarna iväg som varm sand mellan fingrarna. Jag hade närmast panik igår. Vaknade på morgonen, "gick" till skolan och möttes av ett meddelande som annonserade att deadline för uppsatsen och asiat-amerikaner, deras historia och m.m.skulle vara inlämnad kl 15.
Jag hade för mig att den var till nästa vecka, och hade inte ens börjat.

Det blev express. Från 8.30 tiden (med paus i 15 min för lunch vid 12) till 14.49 satt jag med uppsatsen. Och blev klar. Frågan är hur bra den blev. Jag tror att jag hamnade en del från ämnet, och inte var helt tydlig med uppbyggnaden : inledning, paragrafer och slutsats.
Men men, har man inte bättre framförhållning än så, så får man lida helt klart.
Jag sitter verkligen på nålar nu, vill veta om den duger.

Dessutom är jag inte helt säker på grammatiken, vilket är min svaga punkt! Komma ihåg alla regler. Subject -Verb Agreement, Ing-form efter prepositioner, it och there och motsvarade extraposed subject, which, who, that och anticeedent, och fan och hans moster.

Det jag däremot lyckades med var att inte har en personlig åskådning och att ha ihpopdragningar: can't, won't, it's och sånt.
Och så kom jag i håg att ha dubbla radacstånd. Yeeey. Är det pluspoäng på det tro?
Man kan ju hoppas.

Idag är det vackert väder. Ska se om jag kan förära det med en cykeltur. Alla vet ju att det är en ynnest för världen att se mig ute på vägarna, haha.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vad dålig jag blivit på att kika in på folks bloggar!

Jag håller tummarna att uppsatsen duger, men det tror jag att den gör :)

Gillar lockarna du gjorde nedan med :)

kram!

Johanna sa...

Ibland är man periodare. Kan dröja ett par veckor innan jag tittar in i folks bloggar. andra gånger är jag inne dagligen :).

Håller tummarna jag med. Nu såf jag visserligen igår att jag hade gjort ett stavfel och två grammatiska fel, men jag hoppas att skolan har överseende med det :).

Tack, ibland är det kul med lockigt!
Kram tillbaks.