tisdag 5 april 2011

Lugnt?

Det här verkar bli en ganska lugn vecka. Hade inga seminarier i går utan bara forumsuppgifter. Fonetiken är ju slut så den här veckan har jag ingenting på onsdagen. På torsdag har jag Usage på förmiddagen och ingenting på eftermiddagen. Gött.
Undrar om man skulle slå på stort och göra en massa olika uppgifter den här veckan, så man är klar med lite skrivande så att säga. Trivs inte så bra med en massa bollar i luften kan jag säga. Gillar inte att ha en massa projekt startade på en och samma gång. Men det är inte jag som har gjort schemat, så det är bra att bita ihop. Ignorera dubbelseendet och hjärtklappningen, hehe.

Nä, men det hade varit skönt att ha gjort klart arbetet om asiatiska immigranter i USA, och skrivit min muntliga redovisning om en nyhet från en engelsk nyhetsbyrå. Och att se till att allting inför provet den 13 kommer i ordning. Och så måste jag läsa ut boken inför nästa vecka också. Hoppas verkligen att den har ett enklare språk än den boken vi hade till den här veckan. Phu!

Fast mest av allt skulle jag vilja pyssla med trädgården och inte tänka på någonting. Kanske sätta mig i ett par timmar och läsa en svensk bok och bara ha det riktigt lugnt ett tag. Men jag har kommit halvvägs nu, inte riktigt läge att börja slappa.

Nya tag.

Inga kommentarer: