torsdag 27 oktober 2011

Barnrum?


Jag tror minsann att mitt gamla rum har varit barnrum tidigare. Den här tapeten hittade jag bakom min nuvarande tapet och visst är den riktigt söt.
Jag ska visa fler bilder när jag är klar med hela renoveringen, men den här får ni att titta på under tiden. Om allt går som jag vill och vi får köpt hem golvet borde jag vara klar nån gång nästa vecka.

Hittills har jag ägnat mig åt:
-målat inbyggdgarderober vita och fixar permanenta hyllor därinne av vitmålade, kraftiga, släta spånskivor.
- tagit ner alla böcker och hyllor så väggarna är kala och rummet så gott som tomt.
- målat taket och taklister vitt.
- tagit bort golvlisterna och dörrfoder.
- målat yttersidan av garderobsdörrarna, alla ytor kring fönster och fönsterfoder+ fönsterbräde vita.

I morgon ska jag montera ner skrivbordet och dra ner tapeter. Tänkte också hinna spackla. Förhoppningsvis också slipa.
På lördag kan jag i bästa fall börja tapetsera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
du har kommit en bit på vägen! Ska bli kul att se resultatet. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela