onsdag 12 oktober 2011

Uppdatering från trädgården

Blomma på vit klockljung


Ny- och panikplanterad rabatt

Ett sista grönt löv

Orange solhatt i full blom


Det var lite bilder det. Jag vet att jag inte är världsbäst på att redigera, men för att få fokus på den ny- och panikplanterade rabatten var jag tvungen att försöka sudda lite..
Jag tycker om den!

Vi var tvungna att anlägga en rabatt till. Klematisen behövde ny bostad för rötterna inför vintern, och den bästa placeringen för den, var just här på garageuppfarten. Rabatten blev ganska stor med tanke på att vi har tvungna att gräva bredd och djupt för att den ska trivas. I den överblivna delen såg det så naket ut att vi köpte lite vinterväxter som jag förgylla uppfarten åt oss.
Flera gånger den senaste veckan har jag kommit på mig själv med att vänta mig att Linette ska titta ut och hämta post eller så... Och så kommer jag på att om hon gör det, så märker inte jag det eftersom hon bor en 25 mil bort...! Hoppas hon trivs. Hoppas hela familjen trivs.

Inga kommentarer: