tisdag 13 december 2011

Fullt upp

Jo, det är svårt att tro, va?
Men så är det:

Igår: hemma hos Fanny hela dagen. Slog in paket, var i stallet och ute och pysslade lite. Helmysigt
I förrgår: Målade jag hela dagen. Kanske låter enformigt, men icke. Det är en porträttbild på mormor och morfar som mormor ska få i julklapp. Om den är tillräckligt bra. Och det är svårt att få den bra. Originalet finns endast i svart-vitt, och min tanke är att försöka måla den i färg... och med de kraftiga skuggor som finns är det lätt att ansiktena ser smutsiga ut. Och det vill jag ju inte. Sen är det svåraste av allt att få till munnarna. Många tjatar om ögonen. BHA! säger jag. Munnen är det som är svårast. Helt klart. Framför allt om munnarna ler! Jösses.
I fredags var jag iväg till Överby med Pernilla, Fanny och deras barn. En heldag minst sagt. Vi var väl där i en 5-6 timmar och köpte lite klappar, och tittade. Mycket tittande.
Idag ska jag göra en sats med pepparkaksdeg. Sen kanske Fanny och Linnea tittar förbi.
Det finns även planer på att åka iväg och bada nån dag den här veckan. Sen ska det bli rimstuga och lacka paket, göra pepparkakshus, baka julgodis, klär gran och har ett litet julfriande på lördag för bror som inte kommer vara hemma den 24:e. Nu hoppas jag bara på ett jävligt bra väder. Omd et nu inte kan snöa, kan det ju alltid blir frost i alla fall.


Vädjar till väderkungen.
Men han verkar inte vara hemma för ute är det snålregn och rått. Ett smutsigt regn som gör att mitt fönster ser lika krackelerat ut som ett sådant i en badrum, vilket är en märklig känsla eftersom jag befinner mig i ett sovrum...
Kyla och Frost TACK!

Inga kommentarer: