torsdag 1 december 2011

Sjukdom??

Jag kanske är på G att bli sjuk (igen). Den här hängigheten kan ju i och för sig bero på vädret, men mina varma och tunga ögon kan nog inte skyllas på väderlek.
Det är skitväder, nämligen. Snuskigt jäkla skitväder. Himlen är precis jämngrå och regnet strilar enahanda och enfaldigt ner mot marken. Det enda som bryter monotonin är en vindby då och då. och det livar upp lite kan jag lova. Utan0 de där vindbyarna hade tiden stått stilla och jag hade blivit galen och börjat snurra huvudet bak och fram.

Pernilla tipsade mig och tv-serien Bron som ja fullständigt har missat. Har tittat på ett par avsnitt och den är ju faktiskt bra. Brukar inte vara så glad i svenska tvserier (även om den här är halvdans men ändå) eftersom skådespelet brukar vara helt förkastligt. Och visst finns det några het förfärliga rolltolkningar och skådespel, men den är helt klart bättra på dne fronten än både Beck och Wallander.

Så det är ju bra att jag har nått att sysselsätta mig med här i dysterheten. Tänt lite levande ljus och småplockat lite. Funderar på vad jag ska ordna till moder och fader i julklapp. För ungefär 50:- var. Vi har inte något storsvulet julfiranden med klappar för flera tusen, utan ett litet skojfriskt firande med dels en julklappspott och med spel, och dels ett par adresserade klappar för ca 50:- stycket. Visst har det hänt att man hamnat över den gränsen, men det är ett bra riktmärke i alla fall så det inte blir så väldigt ojämn kvalitet på klapparna. Det skulle ju bli konstig stämning om någon köper en svenadyr spelkonsol och nästa köper en kortlek.

Åh ad tunga mina ögon är! Känns som om jag inte kan öppna dem helt. Oskönt som fasen.

Jag kanske ska ta lite kort på julstämmningen här hemma. Så får jag laddat upp lite bilder på bloggen också. Det vore väl trevligt.

Inga kommentarer: