söndag 18 december 2011

Lite bilder

Ja här kommer det lite bilder med lite historia.
Det första bilden är en avmålning från en bild tagen 1958. Det är mina morföräldrar på deras bröllopsdag. Jag tänkte att det kanske kunde vara en bra julklapp till min mormor. Det finns nämligen inget original i färg, så jag tänkte försöka mig på att måla av det svartvita fotot och "hitta på" färgnyanserna i den mån jag kunde. Så väldigt dåligt tycker jag inte att det är Det här fotot visar inte exakt hur bilden ser ut i verkligheten. Färgerna är mildare. Återgivningen är inte riktigt 100 %.

De här två bilderna visar något sorgligt. Det är våran Douglas som verkligen börjat åldras nu. Han blev sex år gammal i höstas, och nu börjar det synas i ansiktet att han har sina unga år bakom sig. hur fort kan tid gå egentligen? Var det inte alldeles nyss han var valp och kom hem hit som ett yrväder med öron stora som Dumbos som flaxade fritt för vinden? Var det inte nyss han studsade som en boll och skulle hångla med alla han såg? Var det inte alldeles nyss han blev rumsren, lärde sig gå i koppel, lärde sig alla kommandon och trix? Jag måste ha hamnat i koma i ett par år förplötsligt börjar Fjanten bli gammal, och jag undrar vart de andra fem åren tagit vägen


Vit om ögonbrynen och nosen...

Min lilla gamla voffe. Lev för evigt, tack!

Inga kommentarer: